Badania, Trening

Cięższy trening a hipertrofia mięśni

Dyskusja czy duże obciążenia mogą prowadzić do większej hipertrofii niż małe ciężary jest wciąż aktualna zarówno w medycynie sportowej zajmującej się sportami siłowymi, jak i na forach sportowych na całym świecie. W tym przeglądzie Krzysztof Beardsley przedstawia wyniki badań dotyczących treningów i wyjaśnia, jak wiele już wiemy i jak wiele kwestii wciąż jeszcze zostaje niewyjaśnionych.

Read More...

Motywacja, Trening

9 najlepszych ćwiczeń, których nie robisz

Czasem najlepszymi ćwiczeniami są te, które powinieneś robić, a je pomijasz. Dlaczego tak się dzieje i dopada nas nawyk pomijania pewnych partii ciała podczas treningu? Wynika to z dwóch powodów:

  • Nie wiesz nawet, że takie mięśnie istnieją
  • Ich ćwiczenie jest tak męczące, że je pomijasz i zajmujesz się czymś innym.

Dziewięć ćwiczeń, które pokażemy w dalszej części tego artykułu, powinien wykonywać każdy mężczyzna, pragnący zachować pełną sprawność fizyczną. O niektórych z nich mogłeś słyszeć, ale je ignorowałeś, a inne były dla ciebie tak dziwne, że nawet nie planowałeś ich wykonania. Przestań się szukać wymówek, po prostu dodaj je do swojego planu treningowego.

Read More...

Badania, Dla kobiet, Trening

Znaczenie snu przy treningach

Okazuje się, że kiedy chodzi o budowanie silnej i atletycznej sylwetki, twoja poduszka może być równie cenna i ważna jak sztanga. Już wiele razy mówiliśmy o tym w FitnessLab, ale warto jeszcze raz powtórzyć: mięśnie nie rosną na siłowni, ale w czasie regeneracji. Szybciej też budujesz atletyczną odtłuszczoną sylwetkę w czasie regeneracji, dlatego powinna ona być dla ciebie priorytetem. Jednak regeneracja to nie tylko kwestia białka po treningu, to kwestia odpoczynku, a mówiąc dokładniej: snu.

Read More...

Dla kobiet, Odżywianie

10 najlepszych produktów dla piękna skóry

Jesteś już zmęczona stosowaniem różnych drogich i nieskutecznych kosmetyków? Lepiej wyrzuć je wszystkie i sięgnij po naturalne rzeczy, które będą doskonałe dla Twojej skóry. Niektóre produkty mogą podrażniać skórę , ale inne z kolei mogą ją wzmocnić. Zobacz listę 10 produktów spożywczych, które powinnaś jeść codziennie dla uzyskania doskonałej cery.

Read More...

Badania, Odżywianie

Nowe badania: BCAA i białka

Opublikowano kolejne ekscytujące wyniki badań dotyczących korzyściach płynących z jedzenia białka. Nowe badania wykazują, że rozgałęzione aminokwasy (BCAA) przynoszą konkretne efekty zdrowotne. BCAA są wyjątkowe, ponieważ zostają jako pierwsze spalone przez mięśnie i przetwarzane w energię potrzebną do pracy. Dlatego też ruch powoduje zwiększone zapotrzebowanie na te aminokwasy w diecie. Białko serwatkowe jest bardzo bogatym źródłem BCAA. Badania wykazały, że jest ono szczególnie ważne dla sportowców, miłośników fitness i dla tych, którzy chcą zrzucić kilka kilogramów. Oto kilka przykładów przedstawiających niektóre korzyści wynikające ze zwiększenia spożycia BCAA.

Read More...